Pożegnanie z Europą

HEJ!

Jesteśmy na ostatniej prostej kończącej sezon 2013 w Porsche Supercup :) Przed nami już tylko dwa wyścigi podczas GP Abu Dhabi, ale odbędą się w ten sam weekend. Zatem i F1 i Porsche Supercup pożegnały się z Europą.

W ubiegły weekend ścigaliśmy się na słynnej Monzie podczas GP Włoch. Starty w „świątyni prędkości” – jak potocznie mówi się o tym torze – zawsze wzbudzają mnóstwo emocji. W końcu to najszybszy tor w kalendarzu F1 :) Jednak dla zespołu VERVA Racing Team nie był to wymarzony weekend. Niestety ponownie dopadł nas pech, który prześladuje nas od początku sezonu. Prawie w każdym wyścigu dochodziło do sytuacji, które w rezultacie wpływały na nasz końcowy wynik. Tak było też we Włoszech. Już w kwalifikacjach miałem małe problemy z autem, ale ostatecznie udało mi się zająć 4. miejsce. Wyścig rozpoczął się świetnie, bo tuż po starcie awansowałem na 3 pozycję. Jednak potem zostałem uderzony w tył samochodu przez Kevina Estre, w wyniku czego doszło do uszkodzenia układu wydechowego. To natomiast spowodowało utratę mocy, co wyraźnie odczuwałem na prostych. W efekcie ukończyłem wyścig na 6. miejscu. Tak to już jest w motosporcie. Czasem przypadkowe sytuacje decydują o kolejności na mecie. Zespół VERVA Racing Team zawsze robi wszystko, aby nasze samochody były jak najlepiej przygotowane do startów, ale potem nie wszystko jest zależne od nas. Myślę, że Seana Edwardsa w mistrzostwach już nie dogonię, ale na pewno nie poddaję się w walce o podium! :)

Teraz kilka słów o wyścigu długodystansowym 24 Hours of Zolder, w którym startowałem na początku września. Nie ukrywam, że od zawsze marzyłem aby w nim pojechać i to marzenie się spełniło :) Co więcej, w Belgii udało się wygrać! Choć przyznam, że nie było tak łatwo jakby wskazywał na to końcowy wynik. 16 okrążeń przewagi na mecie nad drugim zespołem, to faktycznie duża zaliczka, ale nie obyło się bez problemów podczas wyścigu. Na około 5 godzin przed końcem, działały tylko pierwsze cztery biegi w naszej skrzyni. Nie zdecydowaliśmy się jednak na naprawę, która mogła zająć zbyt dużo czasu. Nasza przewaga była spora, inne zespoły także miały kłopoty z samochodami, a poza tym tor nie należy do najszybszych i na biegach 1-4 można było kontynuować jazdę. Jeszcze większe problemy dopadły nas jednak podczas ostatniej godziny wyścigu. Wówczas do dyspozycji mieliśmy tylko 3 bieg! Na szczęście udało się dowieźć zwycięstwo do końca :) Nie ukrywam, że pomogły nam w tym spore kłopoty naszych głównych rywali z teamu WTR jadących Audi R8 LMS Ultra. Oni także mieli poważną usterkę skrzyni biegów oraz zawieszenia, przez co odpadli z rywalizacji o zwycięstwo. Tak czy owak zaliczyłem drugi start w wyścigu 24-godzinnym, zakończony wygraną :)

Pod jednym z wpisów na blogu, pojawiło się pytanie o specyfikację wyścigów długodystansowych. Myślę, że to dobry moment aby do tego nawiązać. Przede wszystkim jest to wyczerpująca rywalizacja. Mimo iż w zespole jeździ kilku zawodników (podczas Zolder 24h w naszym teamie było jeszcze 4 kierowców), to jednak cały czas obserwujemy jazdę kolegów, to, co dzieje się na torze, jak przebiega wyścig. Czasu na sen nie ma zbyt dużo. W Belgii kładłem się spać o 6 rano, natomiast budzik zadzwonił już 2 godziny później :) Podczas długodystansowych wyścigów wolę jeździć w nocy, więc musiałem choć trochę odespać jazdę za kierownicą naszego Porsche. Ponadto wielogodzinne współzawodnictwo mocno eksploatuje samochód. Chyba większość zespołów boryka się z większymi lub mniejszymi usterkami swoich aut. Podczas Zolder 24h, nasi rywale jadący Audi R8 bardzo chcieli wygrać, jednak przedobrzyli z ustawieniami samochodu i uszkodzili skrzynię biegów, która uniemożliwiła im walkę o zwycięstwo. Trzeba zatem rozsądnie wykorzystywać auto i swoje siły.

Na chwilę obecną to tyle. Mimo iż do następnego wyścigu Porsche Supercup pozostały niecałe dwa miesiące, to jednak nie będę miał zbyt dużo wolnego czasu. Już niebawem wystartuję w rywalizacji GT Masters na Słowacji i w Niemczech. Usiądę za kółkiem Porsche 911 GT3 R zespołu Farnbacher Racing. Liczę na ciekawą rywalizację. Tydzień później odbędzie się największe wydarzenie motoryzacyjne w Polsce – specjalna edycja VERVA Street Racing, której jednym z elementów będzie Top Gear Live. Zespół VERVA Racing Team także będzie tam obecny :) Zapowiada się ciekawe show! Trzymajcie za mnie kciuki w najbliższym wyścigu. Odezwę się niebawem!

KUBA

Powrót do strony głównej

2 odpowiedzi na „Pożegnanie z Europą

  1. Asia pisze:

    Te dwa miesiące wolne od PSC zapowiadają się pracowicie. Powodzenia na każdej imprezie i skrzydeł w GP Abu Dhabi:) Podium w generalce musi być!

    A i mam jeszcze pytanie – co sądzicie (razem z Patrykiem) o zmianach w F1 – Kimi w Ferrari:D, Riccardo z Vettelem, Massa (czy ferrari słusznie postąpiło nie przedłużając z nim kontraktu? bo jego akurat będzie mi najbardziej brakować w czerwonym bolidzie), no i kluczowe pytanie – co sądzicie o tym 18letnim Rosjaninie? Siergiej Sirotkin jest młodszy od Patryka! Nie ma jeszcze licencji w F1, nie mniej jednak zastanawia mnie, czy aby nie jest trochę za młody. Wiem, że wiek to nie wszystko (sponsorzy też się liczą:P). Doświadczenie też się liczy. Ale czy taki młody z „gorącą głową” nie wprowadzi lekkiego zamieszania? Bo ja się obawiam powtórki z rozrywki jaką zafundował nam Grosjean w poprzednim sezonie…

  2. Wiki pisze:

    Kuba mam do ciebie takie jedno pytanie… Jak sie poczułeś oraz co myślałeś jak zobaczyłeś samochód który prowadziłeś razem z Eduardo? To był straszny widok dla osób oglądających to w domach był to okropny widok. Tym bardziej na samą myśl że ty dosłownie kilka min wcześniej wysiadłeś z tego samochodu… Grrr Nawet nie wiesz jaka ulga była u mnie w domu jak zobaczyliśmy ciebie w boksie! :) Pozdrowienia i uważaj na siebie ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>