Półmetek sezonu za nami

Hej!

Jesteśmy tuż za półmetkiem sezonu Porsche Supercup :) Do następnego wyścigu jest trochę czasu, więc teraz mogę nadrobić zaległości i napisać Wam co u mnie słychać. Tak jak też obiecywałem i ja i Patryk odpowiemy na Wasze pytania, które zadaliście w komentarzach. Mam nadzieję, że czeka Was przyjemna lektura ;)

Za nami weekend na Hungaroring. Wyścig był udany w moim wykonaniu i jestem zadowolony z 3. miejsca, choć nie ukrywam, że aspiracje były nieco wyższe. Tor na Węgrzech należy do jednego z moich ulubionych. To właśnie w Budapeszcie odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo w Supercupie, dlatego liczyłem na wyższy stopień podium. Jednak jesteśmy dopiero za półmetkiem sezonu. Przed nami jeszcze 4 wyścigi, więc z nadzieją patrzę w przyszłość :) Wierzę też, że uda się odrobić stratę do Seana Edwardsa. Zamierzam kończyć wyścigi przed nim, więc czeka mnie sporo pracy. Co ważne, coraz lepiej prowadzi się auto. Nauczyliśmy się wraz z zespołem nowego modelu Porsche, wiemy jak go ustawiać na poszczególne wyścigi i coraz mniej rzeczy nas w nim zaskakuje. Wiem, że razem z Patrykiem możemy liczyć na VERVA Racing Team, ich profesjonalizm i wiedzę. To daje spokój i dużo pewności siebie.

W komentarzach pod ostatnim wpisem pojawiło się kilka pytań. W jednym z nich poproszono o wyjaśnienie różnic pomiędzy modelem Porsche GT3 Cup, a Audi R8 z European Le Mans Series. Zaraz wyjaśnię różnice, ale skoro już jesteśmy przy temacie ELMS to nadmienię, że przerwałem starty w tej serii. Decyzję taką podjąłem, gdyż chcę skupić się na wyścigach na najwyższym poziomie i priorytetem jest Porsche Supercup. Hobby trzeba odłożyć na bok :) Myślę jednak, że jeszcze w tym roku wezmę udział w wyścigu długodystansowym, ale szczegóły przedstawię później ;) Co do wspomnianych różnic pomiędzy samochodami, to główna jest taka, że Audi to auto przeznaczone do wyścigów długodystansowych, natomiast Porsche to samochód Cupowy. Z tego względu Audi ma nieco lepsze parametry techniczne i jest wyposażony w systemy wspomagające, które mają znaczenie podczas kilkunastogodzinnego wyścigu. Jednak ja preferuje Porsche GT3 Cup, którego właściwości jezdne oraz zachowanie na torze bardziej mi odpowiadają i są bliższe mojemu sposobowi jazdy. Choć lubię i cenię Audi, to jednak wolę się ścigać naszym Porsche :)

Kolejne pytanie jakie padło to o sposób relaksu przed wyścigiem. Myślę, że mogę odpowiedzieć za siebie i Patryka. Otóż najważniejszy jest sen. Istotne jest aby w weekend dobrze się wyspać, nabrać dużo sił i energii. W sobotę przeprowadzamy rozmowy z inżynierami i zespołem, podejmujemy wszelkie decyzje co do samego startu. W niedzielę zazwyczaj oglądamy rywalizacje serii towarzyszących. I ja i Patryk staramy się nie myśleć o wyścigu. Nie warto się nakręcać i niepotrzebnie stresować. Dopiero w samochodzie, na ok. 15 minut przed startem koncentrujemy się, rośnie temperatura i adrenalina. To powoduje, że jesteśmy skupieni i nic nie jest w stanie nas rozproszyć :)

Tak jak obiecywaliśmy, czasem też Patryk opowie o swoich doświadczeniach z motosportem. Zatem oddajmy mu głos :)

Nawiązując do ostatniego weekendu, muszę przyznać, że wyścig na Hungaroring był znakomity. Startowałem z 14 pozycji, ale już pierwsze okrążenie kończyłem na 8. miejscu. Jechało mi się bardzo dobrze, czułem samochód. VERVA Racing Team świetnie przygotował nasze Porsche na GP Węgier. Wiem, że stać mnie na dobre wyniki i w drugiej połowie sezonu liczę na postęp. Zamierzam poprawić moje jazdy w czasówkach, tak aby łatwiej mi się jeździło w wyścigach. Pojawiło się pytanie o różnice pomiędzy samochodem GT, a bolidem jednomiejscowym. Przede wszystkim różni je waga. Porsche jest mniej więcej 2 razy cięższe od jednomiejscówki. Zupełnie inna jest też aerodynamika tych aut. W bolidach jednomiejscowych odgrywa ona bardzo istotną rolę, pomaga wchodzić w zakręty i stabilizuje samochód na torze. W autach GT docisku nie ma prawie w ogóle. Co do ewentualnych testów w bolidach, to na razie nic takiego nie planuję. Nie wykluczam oczywiście takiej możliwości, ale póki co jeżdżę w Porsche Supercup i na tym się skupiam.

Mamy nadzieję, że na każde pytanie odpowiedzieliśmy wyczerpująco :) Jeśli chcecie wiedzieć coś jeszcze, śmiało piszcie w komentarzach. Chętnie odpowiemy! Tymczasem powoli myślimy o GP Belgii i szykujemy się na drugą połowę sezonu. Trzymajcie za nas kciuki!!!

Kuba i Patryk :)

Powrót do strony głównej

12 odpowiedzi na „Półmetek sezonu za nami

  1. Wojtek pisze:

    Dzieki Kuba i Patryk za odpowiedzi :) Udanych wakacji chlopaki a tak na marginesie to marzy mi sie Kuba w FIA GT a Patryk w F3 czy GP3 ale to moje gdybania :) A teraz pytanie do Was:Jak najlepiej radzicie sobie z upalem w padoku i aucie ?

  2. Paweł pisze:

    Hej, na początek szczere gratulacje dla Was chłopaki za dotychczasowe osiągnięcia w tym sezonie ;) mam nadzieję, że w drugiej połowie to Verva Racing będzie dyktowała tempo w wyścigach. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i wierzę, że Kuba powalczy o mistrzostwo. Stąd też moje pytanie do Kuby: czy temat F1 jest już kategorycznie zamknięty czy jest szansa, że kiedyś zobaczymy Cię w bolidzie F1? A drugie moje pytanie dotyczy rajdów, w których udział bierze Robert Kubica. Jak oceniasz jego postawę oraz czy Ty też chciałbyś kiedyś spróbować swoich sił w rajdzie?

    Serdecznie pozdrawiam i trzymam kciuki za resztę sezonu! ;)
    Paweł

  3. Dawid pisze:

    Jak wam przygotowujecie na każdy wyścig czy rozgrzewacie opony jak w bolidach jednomiejscowych,czy poszukują was tak zwani łowcy głów jak towarzyszycie Formule 1 , czy miałeś spotkanie z Robertem Kubicą nawet w pracy?

  4. Asia pisze:

    Długo kazaliście nam czekać na kolejny wpis, no ale ratuje Was długość:P

    Rzeczywiście, ostatni wyścig „palce lizać”:D Oboje rewelacyjnie! Jeszcze tylko czekamy na Patryka na podium.

    A pytanie nam do Kuby – co się stało w przedostatnim wyścigu? Emocje wzięły górę? Bo wydaje mi się, że jakbyś próbował wyprzedzać Seana jedno okrążenie później to chyba wszystko potoczyłoby się zupełnie inaczej.
    A pytanie do obu – jak odpoczywacie teraz? Miesiąc wakacji – generalny wypoczynek z myślami z dala od wyścigów, czy jednak wypoczynek połączony z obmyślaniem taktyk i treningami kondycyjnymi? Czy raczej pół na pół?

    Pozdr

  5. Wojtek pisze:

    Moje drugie pytanie do Was chłopaki:Czy wierzycie,że Robert Kubica wróci do Formuły 1 ? :)

  6. Mariusz pisze:

    Czym na co dzień jeżdżą zawodnicy VRT oraz jak często pojawiają się w Polsce? ;)

  7. m.mi pisze:

    Fajnie chłopaki że jesteście tak otwarci dla swoich fanów. Tak więc kieruje do was takie pytanie.
    Czy macie jakiś swoich najwierniejszych fanów ( oczywiście nie mówię tu o waszych bliskich ;) ) ? Oraz jakim wsparciem są dla was właśnie tacy fani? Jak was wspierają i czy macie jakiś kontakt z nimi ;)
    Przy okazji życzę powodzenia podczas kolejnego startu na Spa :)

  8. malwa pisze:

    książka czy film?:)

  9. Arek pisze:

    Chłopaki bardzo mnie interesuje specyfika wyścigów długodystansowych. Bardzo proszę o przybliżenie nam charakteru tych wyścigów. Myślę ze jest to najtrudniejszy rodzaj eliminacji, gdyz wymaga wielogodzinnej koncentracji za kierownicą i jest bardzo wymagający pod względem wyścigowym jak również zmieniających sie warunków na torze i charakterystyki prowadzenia sie samochodu. Pozdrawiam.

  10. Smiley pisze:

    Hej Kuba

    Mógłbyś mi polecić jakiś fajny album do posłuchania? :)

    Pozdro

  11. Wiki pisze:

    Czy spotkali byście się prywatnie ze swoimi fanami? :)

    • Wiki pisze:

      Znaczy.. Bo mogłam być źle zrozumiana… Chodzi mi że jak byście mieli jakiś dzień wolny to czy byście sie spotkali ;) Pozdr.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>